KONTAKT

• Twitter Basic Black
  • Pinterest Basic Black

TRASY

Projekt Kroky ke zdraví přináší 70 tras pro NW vycházky v atraktivní a srozumitelné podobě. Trasy se nacházejí v různých částech Prahy a vždy začínají i končí u zastávky MHD. U každé trady najdete mapu, podrobný popis a fotodokumentaci. Trasy je možné třídit dle délky, obtížnosti a vhodnosti pro různé cílové skupiny. Vyberou si zde zájemci o procházku do přírody i za kulturními památkami metropole. Mapu trasy je možné stáhnout do mobilního zařízení a také i s celým popisem vytisknout a vzít s sebou.

001 - Kolem Kunratického lesa (varianta 1)

Začátek i konec trasy je na stanici metra C Roztyly. V prvním úseku se terén mírně svažuje až k jezírku U labutě a převládá asfaltový terén, který se postupně mění v nezpevněnou štěrkovokamenitou cestu. Dále pokračuje trasa proti proudu Kunratického potoka až k rozcestí u krále Václava IV., kde se trasa napojí na zelenou turistickou značku a pokračuje kolem malého zookoutku do mírného kopce po asfaltovém povrchu až k rozcestníku U Kunratického lesa, kde se napojí na modré turistické značení, které nás dovede kolem Velkého altánu zpět ke stanici metra Roztyly.

002 - Kolem Kunratické lesa (varianta 2)

Trasa vede po obvodu Kunratického lesa. Začátek trasy je na stanici metra Roztyly, odkud se jde po žluté turistické značce kolem "Labutě" a dále údolím Kunratického potoka, pod zříceninou Nového Hrádku. Těsně před Dolnomlýnským rybníkem se odbočí doleva na lesní pěšinu, která se po prudším stoupání cca 200m napojí na modrou turistickou značku, která pokračuje dále podél Kunratického lesa a dovede nás zpět na Roztyly.

003 - Vycházka po Královské oboře - Stromovka

Trasa začíná a končí u konečné stanice tramvaje Výstaviště Holešovice. Část trasy vede po značené cyklostezce, kde se pohybují jak cyklisté, tak bruslaři. Od Výstaviště se jde kolem Planetária z mírného kopečka a po překřížení hlavní bruslařské cesty se parkem vrátíte na cyklostezku. Na rozcestníku vede trasa směr Trója, pod viaduktem, před schody směrem na most do Tróji se uhýbá doleva a pokračuje podél Malé říčky k dalšímu viaduktu, kterým se trasa vrací zpět do Královské obory. Po "hlavní cestě" se dostanete k bývalé myslivně dokud následuje mírné stoupání s několika schody až k Místodržitelskému letohrádku, odkud je pěkný výhled na Stromovku a Tróju. Od letohrádku se cesta svažuje zpět do obory až k Šlechtově restauraci a poté po cestách parku Stromovka. Závěr trasy je do mírného kopce zpět k zastávce tramvaje Výstaviště Holešovice.

004 - Hostivařská přehrada

Trasa začíná a končí u tramvajové zastávky Hostivařská a pokračuje ulicí Hostivařská, ze které se odbočí vlevo do ulice U Břehu, která vede až do lesoparku Hostivař podél potoka Botiče. První polovina trasy je víceméně po rovině. Po 1,5 km se dojde k přehradě, podél které se pokračuje další 1,5 km. Poté následuje asi 300 m úsek výraznějšího stoupání do horní části parku, kde se jde cca 2 km po vrstevnici a pak následuje příkré klesání zpět na naučnou stezku podél Botiče, po které se trasa vrací zpět na tramvajovou zastávku Hostivařská.

005 - Modřanská rokle

Trasa je orientačně nenáročná a začíná i končí u tramvajové zastávky Poliklinika Modřany, odkud pokračuje po značené cyklostezce A21 na naučnou stezku Modřanská rokle. Trasa vede po celé délce podél Libušského potoka až k retenční nádrži Libušská a dále k desť. usaz. nádrži Libušská, kde je možné trasu "zkrátit" ulicí Skalská na autobusovou zastávku Jirčanská. Jinak trasa pokračuje zpět po naučné stezce, kde si můžete znovu vychutnat kousek podmanivé přírody v hlavním městě.

006 - Ke zřícenině Nový Hrádek

Trasa začíná na stanici metra C - Roztyly a pokračuje pořád po modré turistické značce. Ze začátku vede mírně do kopečka a poté až ke zřícenině Nového Hrádku, ke které nás dovede po zhruba 3,5 km, víceméně po rovině. U základů této stavby, kde mimo jiné zemřel panovník Václav IV., je několik naučných vývěsek jak z historie stavby samotné, tak rekonstrukce této zříceniny. Od Nového Hrádku je cesta trochu náročnější a začíná nepříjemným klesáním ke Kunratickému potoku, poté se pokračuje po zpevněné cestě až k Lávce pod N. Hrádkem a odtud prudším stoupáním k Zeleným domkům a dále k Vídeňské ulici, kde je konec trasy u autobusové zastávky.

007 - Výstaviště-Nádraží Holešovice via Troja

Trasa začíná u tramvajové zastávky Výstaviště Holešovice a pokračuje kolem areálu výstaviště kolem Planetária do Stromovky, po cyklostezce A310. Po zhruba 500 metrech odbočí doleva a po široké cestě obkrouží část Stromovky a po napojení na cyklostezku A160 se vrátí na cyklostezku A310, po které pokračuje přes Vltavu až do Troji. Po překonání mostu v Troji se napojí na Vltavskou cyklostezku a kolem vodáckého kanálu v Troji pokračuje až k novému Trojskému mostu, po kterém překoná Vltavu zpět na levý břeh. Dále trasa pokračuje ulicí Partyzánská, kde po podejítí železničního mostu odbočí doleva ke stanici metra Nádraží Holešovice. Trasa je vhodná pro všechny cílové skupiny včetně hendikepovaných, před mostem do Tróji jsou krátké schody, které se dají objet.

008 - Kolem Klánovického lesa - Naučná stezka

Trasa začíná u vlakového nádraží Praha-Klánovice. Kombinuje 3 turistické značky. Od nádraží vede po červené značce po lesní cestě a po 3,1 km k rozcestníku Klánovický les, kde se napojí na zelenou značku směrem vlevo a zelné značky se drží cca 5 km. Zelená značka vede po lesních cestách i asfaltových silnicích po Klánovicích. Po zmíněných 5 km se po krátkém klesání odbočí opět doleva, ostře, na modrou značku, která končí opět na vlakovém nádraží Praha-Klánovice. Trasa nemá žádné výrazné převýšení, ale je poměrně dlouhá, na což je třeba se připravit.

009 - Klánovice-Naučná stezka Lesní galerie I.

Tato nenáročná trasa nás provede po naučné stezce Lesní galerie I. Začíná u vlakového nádraží Praha-Klánovice turistického rozcestníku a vede po zelené turistické značce podél železniční trati. Po opuštění lesa vede trasa doleva (zatímco zelená se stáčí vpravo) a po pár metrech se napojí na červenou turistickou značku, kterou po několika krocích opustí vpravo na lesní pěšinu. Pak je třeba si hlídat další odbočku vpravo a poté pokračovat rovně až k ulici Čentická v Újezdu nad Lesy. Zde je třeba se vrátit zpátky a při první možnosti (u dětského hřiště) odbočit vpravo po lesní cestě. Po dalších 150 metrech odbočí trasa vlevo a poté stále rovně až k asfaltové silnice u železniční trasy, která nás dovede zpět k nádraží. Po celé délce trasy je několik informačních tabulí se zajímavými informacemi o fauně žijící v lese v Klánovicích a Újezdu.

010 - Klánovice - Uhříněves (přes Dubeč)

Tato náročná a dlouhá trasa začíná u vlakového nádraží v Klánovicích a vede celou dobu po modré turistické značce. První 4 km prochází Klánovickým lesem a Přírodním parkem Blatov a dále přechází v Xaverovský háj. V Xaverově je krátký cca 200m dlouhý úsek, který je třeba projít po krajnici vozovky a pak se pokračuje opět lesem až do Běchovic. Zde je možné si trasu zkrátit a vlakem se dostat zpět do Prahy (trasa vede přímo kolem nádraží). V Běchovicích je potřeba přejít hlavní silnici (jsou zde semafory) a pokračuje se obytnou částí směrem na Dubeč. Tento úsek z Běchovic do Dubče je bohužel veden podél silnici a je třeba dávat pozor na projízdějící auta. V Dubči se trasa opět dostává mimo hlavní tah a po lesních a polních cestách po naučné stezce vede až do Uhříněvsi. Trasa je náročná hlavně svojí délkou. Převýšení není nijak náročné. V Uhřinevsi trasa končí opět na vlakovém nádraží odkud jede vlak na Hlavní nádraží v Praze.

1 / 7

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.